Kā uzveikt pavasara nogurumu

Tas, ka ja jūtamies nogurusi tieši pavasara mēnešos, varētu nozīmēt arī ko citu, nevis tikai iespējamību, ka esam kļuvuši par ierastā pavasara noguruma upuriem. Ideālā gadījumā Jūs dosieties pie ārsta, lai ļautos plašākiem izmeklējumiem.

Lai gan pavasara nogurums var vēstīt pat par saslimšanu, raizēties par savu veselību būtu pāragri; labāk uzreiz ķerties pie noguruma saknes meklējumiem un novērst tā iemeslus.

Vai Jūs guļat pietiekami?

Pieauguša cilvēka vajadzība pēc miega ir aptuveni septiņas līdz astoņas stundas. Nenāk miegs? Dodieties uz Jūras līci pastaigāties! Taču, ja šajā laikā Jūs ir viegli pamodināt, ja mostaties bieži vai ja kaut kas sāp, jāmeklē šo nepatikšanu cēlonis. Labi būtu, ja Jums ir iespēja un palīdz gultas matrača maiņa, vai arī atklājums, ka muguras sāpes moka no dienā vienā pozā veiktajām darbībām. Palīdzēs masāžas un vannas, kā arī pietiekami daudzveidīgs, aktīvs dzīvesveids. Vakaros dodieties laikus pie miera, arī centieties katru rītu celties pastāvīgi vienā laikā, lai dabīgais organisma modinātājs palīdzētu vieglāk atmosties un līdz ar to sagādātu vairāk patīkamu brīžu tumšajos rītos.

Vai Jums pieejama uztura dažādība?

Pēc ziemas organisms jūt vitamīnu un saules trūkumu. Ja vēlaties pilnveidot savu ēdienkarti, centieties iekļaut tajā vairāk augļu. Tie gan ziemā nāk no tālām vietām, kas būtu pretrunā ar principu – vislabākais sastopams vistuvāk. Toties tur patlaban valda karsta un saules pielieta vasara. Arī „īstie”, Latvijas dārzeņi, saglabāti pagrabā, vēl izstaro iepriekšējās siltuma sezonas labumus. Ja nē, pērciet vitamīnus, bet atcerieties, ka uztura piedevas nav pilnvērtīgs ēdiena aizstājējs.

Vai pietiekami aktīvi nodarbojaties ar sportu?

Sports vai vienkāršas pastaigas gar jūru un mūsu Baltijas jūru uzlabo gan fizisko stāju, gan garastāvokli. Veltiet pietiekami daudz laika veselības saglabāšanai, īpaši pavasara mēnešos. Centieties daudz pastaigāties svaigā gaisā, doties pie dabas.

Vai izmantojat saules gaismu?

Darbs mūs piespiež atrasties telpās tieši nedaudzajās stundās, kad ziemā pieejama saules gaisma. Darba pauzes jāizmanto, lai kaut nedaudz izmantotu saules starus. Gaismas terapijas nolūkos varat arī ieviest vairāk gaismas ķermeņu mājās un darbā.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *